Epidemia COVID-19 ma ogromny wpływ na naszą rzeczywistość prawną i zatrudnienie. Pojawiły się nowe regulacje, a dotychczasowe zmieniły zaś swoje zastosowanie w zakresie prawa pracy. Polskie Stowarzyszenie Inwentaryzatorów Muzealnych zaprasza muzealników, inwentaryzatorów zbiorów do bezpłatnego udziału w szkoleniu Prawo pracy w obliczu COVID-19.
Szkolenie ma na celu przedstawienie praktycznego zastosowania prawa pracy w okresie epidemii z perspektywy pracownika instytucji kultury, muzealnika, inwentaryzatora zbiorów. Szkolenie odbędzie się online w formule webinarium z wykorzystaniem platformy do wideokonferencji.
Osoby uczestniczące w spotkaniu będą miały okazją do zdobycia wiedzy o regulacjach obowiązujących pracodawcę i pracownika w okresie zagrożenia epidemicznego. Przepisy zostaną omówione na tle praktycznych przykładów. Przybliżone zostaną zmiany prawa pracy związane z uchwalonymi i nowelizowanymi w ostatnich miesiącach przepisami, istotnymi z punktu widzenia pracownika instytucji kultury sektora finansów publicznych. Szkolenie stanowi także próbę odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania przez osoby zatrudnione w muzeach.
Szkolenie online adresowane jest do pracowników polskich muzeów – instytucji kultury sektora finansów publicznych.
Prowadzącą i moderującą szkolenie będzie Monika Wieczorek – Radca prawny z dziesięcioletnim doświadczeniem, Partner w kancelarii Wieczorek Kilarska.
Zaplanowaliśmy dwie części szkolenia, prowadzone w ramach dwóch spotkań:
24 listopada 2020 r., godz. 9:30-12:30
- Zmiany prawa pracy związane z covid-19 (w tym: tarcze antykryzysowe, zmniejszanie wymiaru pracy, obniżanie wynagrodzenia, delegowanie do innych obowiązków, zmiana stanowisk pracy, zasady wynagradzania przy przestoju).
- Praca zdalna (w tym: praca zdalna a homeoffice, czas pracy, wypadki, kontrola i monitoring pracy).
- BHP i kierowanie na badania związane z covid-19.
26 listopada 2020 r., godz. 9:30-11:30
- Rozwiązanie umowy o pracę związane z covid-19.
Każdego dnia szkolenia zaplanowaliśmy czas na dyskusję. Dlatego zachęcamy do zadawania pytań, zgłaszania uwag i kwestii problematycznych podczas naszych spotkań, za pośrednictwem chat platformy do wideokonferencji. Wszelkie pytania mile widziane!
Szkolenie przeznaczone jest w dla muzealników. Zapewniamy możliwość uczestniczenia w webinarium każdemu członkowi PSIM. Jednocześnie zapraszamy do udziału w szkoleniu również osoby spoza PSIM zainteresowane poruszaną tematyką.
Wydarzenie współorganizuje Stowarzyszenie BORIS w ramach Stołecznego Centrum Wspierania Organizacji Pozarządowych (SCWO). Projekt współfinansuje m.st. Warszawa.
Zgłoszenia prosimy przesłać do dnia 19 listopada 2020 r. na adres e-mailowy: stowarzyszeniepsim@gmail.com
Na kilka dni przed szkoleniem zgłoszenie zostanie potwierdzone. Po przyjęciu zgłoszenia zostaną wysłane linki do szkolenia.
Dodatkowe informacje mogą Państwo uzyskać od koordynatorki szkolenia:
Katarzyna Reszka – Prezes PSIM, e-mail: stowarzyszeniepsim@gmail.com.
Pliki do pobrania:
- zaproszenie (PDF, 271 KB)
- program szkolenia (PDF, 351 KB)
- formularz zgłoszenia (PDF, 146 KB)